vrijdag 21 juli 2017

Lauwerszee revisited




4 opmerkingen:

John Wervenbos zei

Gerelateerd aan de blogtitel is dat het echte werk natuurlijk. Deze (voormalige) baai heeft een interessante geschiedenis: Lauwerszee - Wikipedia.

enno nuy zei

Het is er werkelijk prachtig, ik neem aan dat je er zelf ook geweest bent. De fietstocht rondom het Lauwersmeer is onvergetelijk mooi. Wij vertrokken vanuit Zoutkamp en via het militair oefenterrein naar Lauwersoog, dan buitendijks langs de waddenkust gefietst en vervolgens aan de Friese kant weer terug. De laatste kilometers terug naar Zoutkamp zijn werkelijk schitterend! Dat lemma in Wikipedia is idd de moeite waard!

Gaudia Semper zei

Ach wat toevallig Enno, ik heb er 10 jaar gewoond met Jan. Het Lauwersmeer was ons 'Thuisland', elk hoekje en gaatje ken ik daar, ook langs de waddenzee. Ik had er tot de laatste dag van mijn leven willen blijven... en nóg...
Een betere plek om te leven is er haast niet, behalve Zeeland dan, waar ik nu ben.
Groetjes, Marieke Nijhof

enno nuy zei

Dag Marieke, Zeeland is inderdaad ook prachtig ik heb een speciale voorliefde voor Zeeuws Vlaanderen, het mooiste groen van Nederland en prachtig gelp gras (zoals ze dat hier op het Gelders Eiland noemen).