zaterdag 20 juli 2024

Hans Teeuwen nam een verkeerde afslag

 

Heeft u ook het interview met Hans Teeuwen in de Volkskrant gelezen? Ik ben al heel lang op de man uitgekeken en zo'n interview maakt nog maar eens duidelijk waarom eigenlijk. Wat me vooral in hem tegenstaat is dat hij in stereotypen denkt en hij heeft er de laatste jaren een sport van gemaakt zich vooral tegen links af te zetten. Dat mag hoor maar hij is mij kwijtgeraakt. Daar zal hij niet mee zitten natuurlijk. Maar Teeuwen heeft meer met Geen Stijl dan met andere main stream media.

Graag zet hij zich af tegen alles wat woke heet, tegen gender en vooral tegen racisme. Hij kan er niets meer mee, verklaart hij.In de Volkskrant van vandaag beschuldigt Hassan Bahara Teeuwen van intellectuele luiheid en dat verwoordt aardig hoe ik over hem denk. Ik ben de eindeloze discussies over gender af en toe ook wel beu maar je kunt er niet omheen dat de LHBTQ+ gemeenschap steeds meer, steeds vaker en steeds wijder verspreid gecriminaliseerd wordt. En dan zeg je eenvoudig dat je er niets meer mee kunt? En je moet ook wel ziende blind zijn als je beweert dat racisme passé is.

Zoals ik al, zei niemand ligt er wakker van maar ik vind Han s Teeuwen beslist niet een van de briljantste levende komieken, zoals the Guardian ons wil doen geloven. Integendeel, Teeuwen is in mijn ogen een over het paard getilde cynicus, die ergens onderweg een verkeerde afslag heeft genomen.

Geen opmerkingen: