dinsdag 20 maart 2012

De rooms katholieke kerk is een criminele vereniging


Toch merkwaardig dat Deetman een bewijsbaar geval van door de kerk opgedragen castratie niet raporteerde. De argumentatie was dat het voorval direct naar een bestaand persoon leidde. Maar de ernst van het voorval lijkt mij hier toch zwaarder wegen dan de privacy van een een priester. Prompt weet iemand te melden dat castratie heus niet alleen door de rooms katholieken werd verordonneerd. Nee, maar is de misdaad daardoor minder ernstig?
Ook blijkt nu dat voormalig premier Marijnissen zich persoonlijk heeft ingezet om beschuldigingen aan het adres van priesters van tafel te krijgen.

Wat mij betreft zijn drie konklusies gerechtvaardigd:
1. de rooms katholieke kerk is een criminele vereniging
2. er moet een parlementair onderzoek komen
3. laten we onze vrije pers koesteren

3 opmerkingen:

Marieke zei

Mij uit het hart gegrepen Enno en ik onderschrijf je konklusies.
maar...wat heb je er voor afbeelding bij geplaatst?

Mag drie maal een 7 symbolisch staan voor de aanduiding ven God.
Drie maal een 6 daarentegen stelt zijn tegenspeler - de duivel - voor.
Duister, het blijft duister, duistere praktijken wellicht.

.

enno nuy zei

Tja, een priester met een balkje voor de ogen, dat overkomt alleen verdachten. En de ironie zit hem in het feit dat de kerk geld inzamelt voor slachtoffers van kerkelijk misbruik omdat ze hun eigen centen er niet aan willen besteden. Leuk plaatje wel, ergens van internet gejat overigens: ik deug niet.

marieke zei

Haha, nee gelukkig deug je niet !
Er is niets 'verdachter' dan onkreukbaarheid.

Ik mis marius.