zondag 5 mei 2013

Amerika is ziek


In verband met hun wapenobsessie heb ik Amerikanen hier eerder al stompzinnig genoemd maar nu blijkt dat het veel ernstiger is. Ze hebben er namelijk ook kindergeweren. Nu had ik vroeger als klein jongetje ook een klappertjespistool en speelde ik met mijn kameraadjes cojboj en boef. Maar 'my first rifle' in de VS is geen klappertjespistool. Het is inderdaad een geweer met echte kogels. Kijk maar eens op KeystoneSportingArms.com. In Kentucky heeft nu een vijfjarige jongetje per ongeluk zijn tweejarig zusje doodgeschoten met zijn 'first rifle'.
Als er iets is wat de Amerikaanse samenleving in rep en roer kan brengen is het het aanscherpen van de regelgeving inzake wapenbezit. Maar in een beschaafde samenleving mogen ouders hun kinderen geen wapens met echte munitie geven. En in een beschaafde samenleving mogen er geen wapens voor kinderen vanaf vijf jaar verkocht worden.
Ik geloof werkelijk dat er niets is dat die achterlijke Amerikanen ervan kan overtuigen dat ze op de verkeerde weg zijn. In mijn ogen verdien je dan niet langer het predikaat 'beschaafd'. Dit zijn symptomen van ernstige ziekte.

Geen opmerkingen: