woensdag 29 juni 2022

De boeren overschreeuwen zichzelf en radikaliseren in hoog tempo

 

Zeer verontrustend bericht in de Volkskrant van vanochtend waarin sprake is van boeren appgroepen die menen dat de oorlog nu echt is uitgebroken, dat Den Haag moet branden, dat er een gewapende burgeroorlog moet worden gestart, de regering moet omver geworpen en Rutte in het zoutzuur.

Dit bewijst alleen maar hoezeer de boeren zijn losgezongen van de maatschappelijke werkelijkheid. Zij menen het volste recht te hebben op het gebruik van geweld en intimideren er lustig op los. Ik hoef u niet te vertellen hoezeer ik walg van zulk volk. Ik kan alleen maar hopen dat de regering wakker en alert is, dat de NCTV hard aan het werk is om in kaart te brengen welke boeren en boerenorganisaties bereid zijn geweld te gebruiken om hun doelen te bereiken. En laten we vooral de grote agri-bedrijven niet vergeten, de veevoederbedrijven, de kunstmestbedrijven en andere toeleveranciers aan de agrarische sector. Zij steunen de boeren financieel om hun afzetmarkten in stand te kunnen houden.

Ik stel voor dat er een onmiddellijke APV in het leven wordt geroepen op grond waarvan boeren met hun tractor alleen nog maar in een straal van maximaal 5 km rondom hun erf gebruik mogen maken van de openbare weg. De inzet van dit bedrijfsmaterieel bij protestacties moet onmiddellijk verboden worden. Zoals iedere vorm van intimidatie - en de boeren hebben daar als geen ander patent op - verboden moet worden op straffe van vervolging door justitie.

Ik roep iedereen op om de boeren tot de orde te roepen en hun intimidatiepolitiek ten strengste te veroordelen!

Geen opmerkingen: