vrijdag 17 mei 2019

Autistisch Alpenvolkje wijst hoofddoekjes af


In Oostenrijk hebben de nationalistische populisten hun zin gekregen: de regering verbiedt basisschoolleerlingen een hoofddoekje te dragen. Hiervoor worden twee redenen aangegeven: het hoofddoekje is een symbool van vrouwenonderdrukking en bedekt het hele hoofd. Een keppeltje en een patka worden niet verboden want die bedekken niet (?) het hele hoofd. Het lijkt mij vooral een symbolische maatregel want er zijn maar weinig moslimmeisjes die een hoofddoekje dragen. Daar beginnen ze doorgaans pas in of na de puberteit mee.


Waarom de Oostenrijkse regering zich nu specifiek op kinderen richt is mij een raadsel maar het maakt een perverse indruk. Voor zover ik kan nagaan bedekt een patka wel degelijk het hele hoofd. De maatregel is simpelweg alleen op de moslimgemeenschap gericht. Met een beroep op onze joods-christelijke wortels. Heel fijnzinnig van dat autistisch Alpenvolkje dat Hitler en zijn trawanten destijds maar al te gretig binnenhaalde. Ik zou me diep schamen als ik Oostenrijker was. Overigens verklaarde Wilders deze discriminatoire Oostenrijkse maatregel te verwelkomen en hij zou het liefste zien dat die vandaag nog ook in ons land zou worden ingevoerd.

Geen opmerkingen: