zondag 15 september 2024

Als het er uitziet als een Kapo...

 

en praat als een Kapo, als het loopt als een Kapo en handelt als een Kapo, wat zou Faber dan zijn, denkt U? Ze zit nog geen week op haar ministersstoel en ze zet het parlement al buitenspel met een achterlijke noodwet. Dit is de PVV pur sang, zelf een volstrekt ondemocratisch monstrum en wat ze met ons voorhebben is niets anders dan de dictatuur van de meerderheid, de veronderstelde meerderheid. Maar ik vrees dat het overgrote deel van de Nederlandse bevolking het maar wat prachtig vindt wat ze doet. Zo iemand hebben ze ook nodig voor de boeren, dan komt het allemaal goed.

Intussen zitten wij een weekje in het Brabantse land, in Berlicum om precies te zijn, vlakbij dat magische kasteel van Heeswijk. Magisch omdat ik er zeven jaar lang twee keer op een dag langs gefietst ben, op weg van huis naar school, 13 km heen en ook weer terug waarmee ik in die zeven jaar dus eenmaal rondom de aarde gefietst ben, dan kwam omdat we in die jaren zes dagen in de week naar school moesten. Nu mag u zelf uitrekenen of ik met mijn lange afstand tocht gelijk heb.

Maar waar het om gaat is dat het vroeger een schoon land was en je in de vrije natuur gewoon de natuur rook. Maar nu stinkt het hier overal naar varkensstront. Wij hebben driekwart van ons land aan de boeren gelaten die er een volstrekt onbetekenende bedrijfsvoering op na houden waarmee ze ondertussen wel onze natuur kapot maken, de bodem verruïneren, de kosten daarvan afwentelen op de burger en zelf een omzet draaien van meer dan honderd miljard! En wat doet het achterlijke volk? Dat steunt de boerenterroristen. Maar over die boerenterreur ga ik het nu maar niet hebben, u weet wel wat ik daar van vind.

Waar het me hier en nu om gaat is dat wij een welhaast fascistoïde partij politieke macht hebben gegeven en daar maken ze gretig gebruik van. U vindt het niet kies dat ik Faber een Kapo noem? Kijk dan nog maar eens goed en denk nog eens goed na! En bedenk dan dat dit is wat wij kennelijk willen. Wij nemen afscheid van de beschaving en de solidariteit.

Geen opmerkingen: