donderdag 26 april 2012

...en het Nationaal Comité 4 en 5 mei zwichtte

Het gedicht van een 15-jarige scholier zal bij nader inzien niet voorgelezen worden op 4 mei. Zo gaat dat dus. Naftaniel van het CIDI durft zelfs te beweren dat het Nationaal Comité aan een hellend vlak is begonnen wat er wel eens toe zou kunnen leiden dat we straks Eichmann nog gaan herdenken. Ik vind dit - niet voor het eerst - walgelijke en verwerpelijke taal van het CIDI. Ik stoor me dan ook mateloos aan deze Joodse organisaties die het oorlogsleed tot in lengte van dagen voor hun eigen zaak wensen uit te baten. En hoe jammer dat het Nationaal Comité voor deze druk is gezwicht. Het zal geen indruk maken maar hierbij boycot ik de 4 mei herdenking 2012 vanwege de schandelijke houding van het Auschwitzcomité en het CIDI.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Geachte heer Nuy,

Mag ik hier (ik koos een plek zonder reactie)
even reageren n.a.v. uw commentaar op mijn Blog.

Als u 'Brieven naar een dode' gelezen heeft, dan zal u merken
dat ik met respect en liefde, naar uw broer schrijf.

Dezelfde attitude had ik bij elke reactie op zijn Blog.
Ik liep daar wel niet in het spoor en de geur van de laudatio's.
Wellicht omdat ik (bijna) de enige man was.

Ik had het idee opgevat om het Blog van Marius
vanaf zijn eerste bericht te lezen en hier en daar mij tot hem te richten.

Ik stop er mee, gezien dit fout geïnterpreteerd wordt.

Op m'n eigen Blog zal ik nu en dan toch een brief schrijven
naar de man die ik jaren volgde.
En mij ooit vroeg te mogen ontmoeten.

Waar ik, helaas, niet op inging.

Nog een mooie avond.

Uvi

enno nuy zei

Beste Uvi, deze discussie hoort niet thuis op deze plek maar ik wil u graag antwoorden. Mijn emailadres is e.nuy@chello.nl. Stuurt u mij uw emailadres en u ontvangt mijn antwoord per omgaande. Best regards,

Anoniem zei

Is gebeurd.