vrijdag 29 oktober 2021

Wanneer worden we nou eens verlost van die pathologische leugenaar?

 

Er wordt druk gespeculeerd over het moment dat een nieuw kabinet kan worden gepresenteerd. Men lijkt er van uit te gaan dat het tegen kerstmis 2021 zo ver zou kunnen zijn. Rutte IV zou dan, god verhoede het, de nieuwe werkelijkheid kunnen zijn. Rutte, door de door mij zo gewaardeerde Sheila Sitalsing een "windvaan met strategische geheugenproblemen en een haperend moreel kompas" genoemd, schijnt het lijdend voorwerp geweest te zijn van een volstrekt idiote poging van het CDA tot een op Amerikaanse leest geschoeide beschadigingscampagne. Bij een andere nieuwsduider lees ik dat ook Kaag en Hoekstra in zouden zijn voor het premierschap. 

Kaag zou van mij die kar mogen trekken ofschoon ik van haar uiteindelijk nauwelijks enige vernieuwing verwacht. Dat ook Hoekstra zulke aspiraties zou hebben vind ik bijna schokkend. Een gemankeerde leider van een in een neerwaartse spiraal terecht gekomen christelijke partij die zojuist haar traditionele boeren-achterban is kwijt geraakt zou premier van dit land kunnen worden? Wie vertegenwoordigt hij dan eigenlijk? Als het werkelijk zo is dat de man zelf premier zou willen worden is dat wel het beste bewijs van zijn volstrekte ongeschiktheid en van een stuitend gebrek aan competentie en integriteit.

Een nieuwe bestuursstijl met exact dezelfde partijen als de voorgaande vier jaar? U gelooft dat? Ik hoop dat de parlementaire enquêtes naar de toeslagenaffaire en de Groningse aardbevingen snel van start gaan, dan kunnen de resultaten daarvan hopelijk nog in de komende kabinetsperiode gepresenteerd worden. En laat de gerechtigheid er dan voor zorgen dat we dan eindelijk definitief verlost worden van de pathologische leugenaar die Mark Rutte heet.

Geen opmerkingen: