zondag 3 september 2023

Fado

 


                                                Ben ik traag omdat ik droef ben,
                                                Alles vergeefsch vind en veil,
                                                Op aarde geen hoogre behoeften ken
                                                Dan wat schaduw onder een zonnezeil?

                                                Of ben ik droef omdat ik traag ben,
                                                Nooit de wijde wereld inga,
                                                Alleen Lisboa van bij de Taag ken
                                                En ook daar voor niemand besta,

                                                Liever doelloos in donkere stegen
                                                Van de armoedige Mouraria loop?
                                                Daar kom ik vele' als mijzelve tegen
                                                Die leven zonder liefde, lust, hoop...


                                                Jan Jacob Slauerhoff

Geen opmerkingen: