woensdag 17 april 2013

Banken: geïnstitutionaliseerde dievenbende


Ooit had ik een hypotheek van de ING en dus bankierde ik bij de ING. Toen bleek het voordeliger te zijn over te stappen naar de ABNAMRO voor een hypotheek en dus bankierde ik vervolgens bij deze laatste. Immers, zonder rekening courant en het liefst ook nog alle verzekeringsproducten geen hypotheek. Toen ging er iets mis en moest ABNAMRO gered worden, u weet wel, die bank waar ooit eens Rijkman Groening opstapte met een boel miljoen Euro om plaats te maken voor Gerrit Zalm, die ooit weer eens iets deed bij een bank waar hij nu niet meer aan herinnerd wil worden.
Omdat ik ook zakelijk bij de ABNAMRO bankierde, dat had ook allemaal te maken met die hypotheek, had ik dus alles gemakkelijk onder één paraplu.
Tot Neelie Smit Kroes, eurocommissaris van mededinging, besloot dat de ABNAMRO een deel van haar binnenlandse portefeuille moest afstoten omdat anders de geredde en tot een staatsbank getransformeerde bank te groot zou worden. En zo kon het gebeuren dat ik met mijn privé en zakelijke bankrekeningen op zekere dag werd overgedaan aan de DB (Deutsche Bank). Zakelijk bleek er plotseling helemaal niets meer mogelijk en u wil niet weten wat voor toestanden ontstonden toen de DB alle voormalige ABNAMRO-rekeningen ging migreren naar haar eigen systeem. Er zullen best wel een paar mensen over dat systeem hebben nagedacht maar het waren in ieder geval lieden die niets van een normale sterveling zoals ik begrijpen. En even voor alle duidelijkheid: ook mijn hypotheek werd zonder mij daarin te kennen overgeheveld naar de DB.
En nu alles een beetje loopt, besluit de DB dat het welletjes is geweest. Ik ben zakelijk noch privé interessant genoeg voor deze bank en zo ontving ik deze week drie vriendelijke brieven van de DB of ik maar vóór november van dit jaar op wilde hoepelen. De bank wil niets van doen hebben met armzalige rekeninghouders zoals ondergetekende.
En zo mag ik op zoek naar een nieuwe bank. Op de ING ben ik al heel lang geleden afgeknapt, de ABNAMRO kon mij niet helpen toen ik niet over wilde stappen naar de DB. De SNS is wat mij betreft een zwaar besmette bank vol incompetente rovers. Ik wil maar zeggen, de spoeling wordt dun. Moet ik dus overstappen naar de liborfraudeurs van de RABO?
Het bankwezen is een geïnstitutionaliseerde dievenbende. Heerlijk om af en toe eens lekker ongenuanceerd uit te halen, maar ik meen het wél.

1 opmerking:

elly zei

graag gelezen :-)