dinsdag 13 mei 2014

Nog één keer over de Europese verkiezingen


De komende anderhalve week verblijven wij in het Lake District. Ik zal erover verhalen als we weer terug zijn. Tot die tijd is het dus stil hier en passeren zelfs de EU-verkiezingen hier niet de revue. Ik maak me weinig illusies, er is zo langzamerhand zoveel druk ontstaan dat de kans groot is dat deze verkiezingen op een deceptie zullen uitlopen. Althans voor mensen zoals ik, overtuigd Eurofiel en een groot voorstander van een federaal Europa.

Goede tijden voor Wilders and the like. Publicitair en communicatief hebben zij het slim gespeeld natuurlijk. Dat er leugens verteld worden, doet weinig terzake. Het gaat om de effectiviteit van de boodschap. Eens komt de dag dat burgers zich realiseren een gouden kans te hebben laten liggen.

Wel, hoe het ook zij, mijn stem - uiteraard hebben we een volmacht afgegeven - gaat dit keer naar D'66. Ik kan hier slechts afsluiten met een oproep om toch vooral te gaan stemmen. Welke uw overtuiging ook is, laat de opkomst niet onder de 50% zakken. Als de democratie u lief is, stem dan tenminste!

Geen opmerkingen: