woensdag 23 september 2020

#ikdoenietmeermee doorgeprikt

 

Ik sta er niet van te kijken dat deze walgelijke club bijeen is gebracht door Willem Engel, de (kwade) genius achter wat aanvankelijk viruswaanzin heette maar nu door de initiatiefnemer viruswaarheid wordt genoemd. Van mij mogen mensen vinden en menen en denken wat hen goeddunkt. Maar als je een beetje doorvraagt bij de deelnemers aan dit beroerde initiatiefje van BN-ers dan blijkt onmiddellijk dat ze beetgenomen zijn en distantiëren ze zich van hun aanvankelijke instemming.

Gisteren zag ik een zanger Tim bij Op1 en vanochtend lees ik over een zangeres Famke in de Volkskrant helemaal terugkrabbelen en stamelen dat ze het allemaal zo niet bedoeld hebben. Voor mij is Willem Engel een kwaadaardig persoon maar helaas prikken mensen niet snel door hem heen. Willem Engel verkoopt het product Willem Engel en alles wat werkt is goed, kennelijk.

Willem Engel maakt misbruik van tienersterretjes die op grond van hun talloze volgers op sociale media als influencer worden beschouwd. Ik moet natuurlijk oppassen dat ik niet meteen Michael Sandel over me heen krijg maar ik stoor me mateloos aan het feit dat iedereen maar een mening heeft over tal van zaken waar men nog nooit langer dan vijf minuten over heeft nagedacht maar in weerwil daarvan wel op allerlei podia mee mag praten.

Laat tienersterretjes nou gewoon zingen, dat vinden een heleboel andere tieners heel erg leuk. Maar bespaar me in godsnaam hun mening over zaken waarover ze gewoon niet mee kunnen praten. Als het over Corona gaat wil ik virologen, epidemiologen, andere artsen en ethici horen. Alle andere geluiden zijn wat mij betreft onwelkome ruis, to put it mildly.

Geen opmerkingen: