donderdag 24 november 2022

Jalours op de Duitsers

 

Kijkt u naar het WK? Ik wel en ik doe dat zonder schaamte. Ik voel niets bij die bijna dwingend opgelegde schaamte. ik heb geen invloed op de corrupte gelederen van de FIFA en de gangen van Blatter en Platini. Noch op de gangen van de intens corrupte en schaamteloze Infantino, die zijn oren geheel laat hangen naar believen van de sjeik van Qatar.

Elk blijk van regenboog en dat wat dat fenomeen vertegenwoordigt is in Qatar verboden. Daar leeft men nog in 1922. Ik heb er alle begrip voor de de Nederlandse voetballers geen rol willen spelen in een merkwaardig conflict dat niets met voetballen van doen heeft. Maar waar is de KNVB? Die stelt zich zogenaamd diplomatiek op. Fijn hoor, en dan straks om diezelfde diplomatieke redenen weer voor Infantino stemmen zeker?

Nee, dan de Duitsers. Kijk eens hoe het Duits elftal zich laat fotograferen? Dat is een gebaar dat niet onopgemerkt is gebleven. Dat gebaar is een statement. En dat siert de Duitse voetballers. Waarom hebben onze jongens niet zoiets bedacht? Maar dat is nog niet alles, kijk eens naar de Duitse minister van sport, Nancy Faeser, die doet de gewraakte LOVE armband gewoon om en neemt plaats naast Infantino. Ook dat is een sterk gebaar, dat ik wel weet te waarderen. Wedden dat onze minister van sport, Conny Helder, dat niet durft straks?


Vergeleken met de Duitsers zijn wij in alle geledingen watjes. Dat die Duitsers vervolgens van Japan verloren is even opmerkelijk als sensationeel. Dat ongeluk trof ons dan gelukkig weer niet, het moet gezegd. Maar denkt u echt dat die dingen iets met elkaar te maken hebben?

Geen opmerkingen: