maandag 11 augustus 2014

Grote stappen, snel thuis


Je kunt er niet omheen, de berichtgeving over de Islamitische Staat in het Midden Oosten is meer dan verontrustend. Zelfs wanneer slechts één procent van de verhalen, geruchten en bewijzen waar is, kunnen we niet de ogen sluiten voor de ware aard van deze terroristen. Ik heb eens uitgebreid gegoogled en gezien hoe al hun propaganda versierd wordt met kalasjnikovs en automatische geweren. Veel meer toelichting heb je dan niet meer nodig. Ook heb ik uitgebreid gelezen waarom democratie uit den boze is en waarom het godslastering is dat burgers berecht worden door burgers in plaats van door god of diens plaatsvervangers.

Te moeten lezen dat vrouwen en kinderen levend begraven worden of dat vrouwen als slavin gevangen worden genomen is nauwelijks vol  te houden. De wreedheid van deze neanderthalers is ongekend. Zij verdienen niet langer de kwalificatie 'mens'. Zelfs 'ongedierte' is een nog te vriendelijke benaming.

Er is (vrijwel) niets tegen te doen maar we kunnen de ogen niet sluiten voor het feit dat Maliki de ruimte voor deze IS geschapen heeft door zijn categorische weigering rekening te houden met minderheden in zijn land. En uiteindelijk is het Westen zelf medeverantwoordelijk voor deze terreur. Het waren immers de Amerikanen die er alles aan gedaan hebben om Maliki in het zadel te helpen en te houden.

Het is u natuurlijk ook opgevallen dat de krijgsman anno nu bij voorkeur een bivakmuts of iets dergelijks draagt. Hij wordt gretig van wapens voorzien door het Oosten of het Westen, omdat hij - de lafaard bij uitstek - de smerige klusjes opknapt waar anderen hun handen liever niet aan vuil maken.

Wij leven in een zieke wereld waarin wijzelf het ene na het andere monster scheppen. Of ze nu Saddam, Osama of Abu Bakr Al-Bagdhadi heten, het maakt de facto niets uit. Ik wens, los van iedere vraag naar verantwoordelijkheid, deze moslims de vreselijkste hel toe.
En ik zou de Nederlandse moslims willen vragen zich luid en duidelijk van deze wreedaardige terroristen te distantiëren. De Middel-Eeuwen waren een verlicht tijdperk vergeleken bij de wereld die deze zieke wezens creëren. En een Nederlandse moslim die hier met de terreurvlag van IS wenst te gaan staan wapperen, mogen ze van mij zonder rechtspleging met een parachute achter de linies van de Islamitische Staat droppen.

Ik weet het, niet eerder heb ik me zo ongenuanceerd uitgelaten maar ik zie niet in wat de nuance ons hier nog brengen kan. Wie zoveel haat in zich voelt branden, heeft hier niets meer te zoeken, hoort hier niet thuis.

Geen opmerkingen: