woensdag 9 november 2011

Drs P en Jaap van den Born


Ter gelegenheid van diens 92ste verjaardag is een bundel verschenen van Drs. P samen met Jaap van den Born, geducht dichter uit Nijmegen die zijn tijd beidt. Het is een beperkte oplage die niet in de handel verkrijgbaar is. Ik heb nummer 39.

Twee van deze ollekebollekes wil ik u niet onthouden: Klaas Vaak van Jaap van den Born en van Drs. P Magere Hein

Klaas Vaak

Even flink strooien maar
Kijk ze lief slapen gaan...
Ja, ik kalmeer
Ieder rusteloos kind

Simpel een kwestie van
Materiaalkennis
Dit resultaat krijg je echt niet
Met grind

~~&~~

Magere Hein

Waar moet ik optreden?
Dat kan van alles zijn:
Moord, bliksemslag
Een afgrond, een trein...

Ik maak me zelfs over
Epidemiedrukte
Niet zo gauw dik
Ik ben magere Hein

Geen opmerkingen: