maandag 25 november 2013

Ik ben er wel uit


Het zat er al een tijdje aan te komen. Na de deconfiture van Groen Links en de schandalige wijze waarop Jolande Sap werd behandeld, zou ik vroeger of later op zoek moeten naar een nieuw politiek onderkomen. Niet iets om haast mee te maken en wie weet, zou Groen Links nog eens op haar schreden terugkeren. Weinig problemen met de huidige Tweede Kamerleden van Groen Links hoor, maar het blijft een gedecimeerde fractie en dat zie ik niet gauw hersteld.
Nu ligt er een conceptprogramma van D'66 en ik heb mijn nieuwe politieke onderkomen wel gevonden, D'66 kiest zonder terughoudendheid voor een federaal Europa met een kleinere commissie, meer rechten voor het Europees Parlement en alle steun voor de Euro.
Zo mag ik het horen, niet het halfslachtige gedoe van de PvdA, laat staan de spagaat die de VVD op dit vlak maakt. En daarnaast wordt het tijd dat mijn stem eens naar een andere dan een marginale partij gaat. Afin, da's toch een trendbreuk, ik stemde altoos linkser dan de PvdA maar dat gaat nu veranderen.
Een vroege stemverklaring, zult u zeggen. Da's waar, het kan maar duidelijk zijn. Nu nog wachten op verkiezingen.

Geen opmerkingen: