dinsdag 8 september 2015

Felix Rottenberg is een amateur


Wat Rottenberg heeft bezield om nu al de stoelpoten onder partijleider Samsom uit te schoppen, we zullen er wel nooit een redelijke verklaring voor krijgen. En dan vice-premier Asscher naar voren schuiven die zich net zo overtuigd als Samsom heeft ingelaten met de VVD. Ook dat is een move waaraan iedere ratio ontbreekt.


Ik vrees dat Rottenberg lijdt aan ongeneeslijke zelfoverschatting. Als ik het voor het zeggen had in de PvdA zou ik deze amateur nooit meer vragen een klus op zich te nemen. Samsom heeft vanaf nu geen leven meer en Asscher mag nu ook twee jaar lang in ieder interview verklaren dat niet hij maar Samsom de partijleider is.


Terecht is Spekman in woede ontstoken en tot mijn stomme verbazing heeft Rottenberg toegegeven dat zijn actie dom en onverstandig was. Nou, dat lijkt me het understatement van 2015 en 2016 erbij. Als ik Spekman was had ik Rottenberg met onmiddellijke ingang van zijn taken ontheven. Maar ja, het bezwaar van Spekman is nu juist dat de PvdA erg sterk is in het vroegtijdig afbranden van haar coryfeeën. Toch maar doorpakken nu, Hans!


Hoe langer ik erover nadenk, hoe onvoorstelbaarder het gedrag van Rottenberg wordt. Ik heb mij reeds lang geleden van de PvdA afgekeerd, anders zou dit het moment zijn geweest om voorgoed afscheid te nemen.

Geen opmerkingen: