vrijdag 1 april 2022

Opstappen en toch blijven zitten? Het moest verboden worden.

 

Ik had nog wel op Nilüfer Gündoğan gestemd, nadat ik had besloten dat ik mijn stem maar eens aan VOLT moest gunnen. Groen Links is aan het zwalken en heeft kennelijk het maximaal haalbare bereikt. Maar al gauw bleek mevrouw Gündoğan een splijtzwam in de fractie. Wat er wel of niet gebeurd is, wil ik in het midden laten. Maar nadat de rechter besloten had dat VOLT haar weer in de fractie toe moest laten (een zeer merkwaardige uitspraak maar dit terzijde) begon VOLT met een bemiddelingstraject om gehoor te kunnen geven aan de rechterlijke uitspraak. Daarop besloot mevrouw Gündoğan olie op het vuur te gooien waarna ze alsnog uit de fractie werd gezet. Maar ze blijft wel in de Tweede Kamer. Niet namens mij in ieder geval maar wat kan ik daar nog aan doen?


Treurig is het, al die afsplitsers en weglopers die nadat ze het nest waarvoor ze gekozen werden verlieten, gewoon blijven zitten. Hun argument is steevast dat ze blijven zitten voor al die burgers die specifiek op hen gestemd hebben. Alsof ze in hun eentje ook maar iets waar kunnen maken van de politieke beloften die ze deden namens de partij waar ze inmiddels uitgestapt zijn. Er schijnt niets tegen te doen te zijn. 

Helemaal bont maken het de heren Hiddema en Frentrop die FvD verlieten omdat hun bloedbroeders in de Tweede Kamer niet aanwezig wensten te zijn bij de toespraak van Zelenski. Lubach refereerde er nog maar eens aan: ze bleven keurig zitten toen, ach moet ik hier al die schandelijkheden van FvD nog eens de revue laten passeren? U kent het riedeltje wel. Hiddema en Frentrop slikten alle schandelijke uitlatingen van de rattenvanger en zijn snotneuzen in het parlement maar het niet bijwonen van een toespraak ging de beide heren te ver! Maar ze blijven wel zitten. Voor wie? Namens wie? Charlatans zijn het, plucheklevers bij uitstek, dat erebaantje verdient veel te goed, zoveel is zeker. Het zijn net zulke aartsbedriegers als hun voormalige politieke voorman.

Geen opmerkingen: