maandag 8 juni 2015

Deutsche Bank


U weet het, de DB is een van mijn favoriete onderwerpen. Het betreft hier een van de grootste criminele verenigingen die de wereld ooit gekend heeft. In mijn laatste blog over dit thema kondigde ik een vervolg al aan. En ik zeg u, dit is nog lang niet het laatste bericht over deze misdadige bende.

Wat al lang verwacht werd is nu daadwerkelijk geschied: de beide topmannen - ja, zo heten ze officieel nog steeds - of zoals ze in mijn  jargon zouden heten: de beide topcriminelen Anshu Jain en Juergen Fitschen hebben hun vertrek aangekondigd, in mei en juni volgend jaar.

De DB heeft tot nog toe bijna negen miljard Euro betaald om strafrechtelijke vervolging af te kopen en aan boetes. Daarnaast is de bank in ongeveer zesduizend rechtszaken of juridische geschillen verwikkeld.

Geen enkel bruintje kan dat trekken en dus moet er worden bezuinigd. En ofschoon de zakenbank verantwoordelijk is voor al deze smerigheid begrijpt u natuurlijk heel goed waar er gesneden wordt: duizenden gewone werknemers van de spaarbank worden eruit gewerkt.

We zullen straks zeker nog vernemen met welke riante afkoopsommen deze beide topcriminelen kunnen vertrekken. By the way, zo zien ze er uit.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: