maandag 29 juni 2015

Een klein en kwetsbaar clubje


Zo noemt Pier Eringa de toko waar hij president-directeur van is: ProRail. Sinds 1 april is hij er de baas. En wat gebeurt er bij ProRail?: in strijd met alle aanbestedingsregels zijn de onderhoudscontracten voor het spoornet verlengd van 3,5 naar 10 jaar!

En wat zegt mijnheer Eringa? "Er was te weinig afstand tussen ProRail en de aannemers. Ik zie dat niet per se als kwalijk of crimineel". En hoeveel verdient mijnheer Eringa? Euro 207.000 per jaar. En wist u dat diezelfde Pier verongelijkt reageerde toen een zelfmoordenaar zich tijdens het spitsuur voor de trein wierp. De Euro 207.000 verdienende topman van dit kleine clubje liet zich ontvallen: "Verdorie, waarom niet een minder druk tijdstip uitgekozen?" En voor dit soort gekluns - en ik druk mij nog zachtkens uit  - ontvangt deze nonvaleur dus bijna 4.000 Euro per week!

Ik word zo ziek van dit soort berichten. De meest elementaire zaken krijgt dit soort lieden niet voor elkaar. Dwars tegen de wetten van de zwaartekracht vallen ze omhoog. En hun weerwoord op kritiek zou mij bij mijn kinderen hoongelach opleveren.

Het gaat niet goed met ons. En o ja, zo ziet mijnheer Eringa eruit.

Geen opmerkingen: