vrijdag 22 mei 2020

Benedenwereld, Ondergronds


Vorig jaar las ik een waanzinnig mooi boek van de Britse natuurschrijver Robert Macfarlane. Het boek was Benedenwereld getiteld en beschreef in een aantal hoofdstukken tal van ondergrondse werelden overal ter wereld. Hier vindt u mijn bespreking van dat prachtige boek.


Inmiddels is er een nieuw boek verschenen van de wereld in de lagere dimensie. Dit keer is het getiteld Ondergronds, van de hand van de Amerikaanse fotograaf en journalist Will Hunt. Een van de figuren die deze Hunt ontmoet is Steve Duncan, die geregeld de ondergrondse wereld betreedt en er op undercity.org foto's en video's van plaatst.


Het is een fascinerende wereld, down there, ofschoon de donkere diepte ons altijd angst en ontzag inboezemt. Ook dit boek van Will Hunt lijkt me zeer de moeite waard, zij het dat ik - slechts gevorderd tot het tweede hoofdstuk - mijn eindoordeel nog even moet uitstellen. Maar op undercity.org kunt u alvast prachtige foto's en spannende video's van Steve Duncan bekijken. Die overigens ook net zo makkelijk bovenop bruggen klimt.


Geen opmerkingen: