woensdag 12 april 2023

Cees Veerman wast zijn handen in onschuld...maar deugt gewoon niet

 

U heeft het vast ook gezien of gelezen: voormalig CDA minister Cees Veerman, woonachtig in de Hoekse Waard (sic!) heeft een fors perceel landbouwgrond overgedaan aan een vastgoedbedrijf, JE Vastgoed. Dit bedrijf heeft het perceel in een groot aantal kleinere percelen verdeeld en verkoopt die met forse winst aan boeren in de omgeving nadat men hen voorhield dat er op dit stuk grond gebouwd zal gaan worden waardoor de prijs van de grond fors zal stijgen. Uit onderzoek blijkt echter dat er helemaal geen bouwplannen zijn op deze locatie. De boeren zijn dus grotelijks belazerd door Cees Veerman en JE Vastgoed.


Als een goed CDA-er wast Veerman zijn handen in onschuld maar er kan nu toch echt niet meer aan getwijfeld worden dat hij zijn medemensen bedriegt en onder valse voorwendselen geld aftroggelt. Mijn kennis van de wet is slechts zeer beperkt maar mij dunkt dat deze transacties, waarbij de boeren dus fors geld hebben verloren, door de rechter moeten worden teruggedraaid. Veerman heeft tonnen verdiend aan de verkoop van zijn land en heeft nu de onbeschaamdheid te verklaren dat ze geen signalen hebben ontvangen dat JE Vastgoed fout zou hebben gehandeld.

Veerman dient aan de schandpaal genageld te worden en JE Vastgoed verdient intensieve aandacht van het OM. Maar ik plaats ook wel vraagtekens bij de spreekwoordelijke boerenslimheid: voordat ik zulke grond zou aankopen zou ik toch echt eerst zelf even bij de lokale autoriteiten hebben nagevraagd of er inderdaad bouwactiviteiten waren gepland.

Geen opmerkingen: