zondag 9 april 2023

Heeft Rutger Bregman dan toch gelijk?

 

De inductieplaat begeeft het, we kopen een nieuwe en benaderen electricien.nl om een elektricien te bestellen die de nieuwe plaat aan zal sluiten. Mocht u ooit met hetzelfde ongemak geconfronteerd worden, benader dan iedereen maar niet dit malafide electricien.nl. Ik zal u niet vervelen met de hele toedracht maar volsta met de mededeling dat er nooit een elektricien is verschenen. Een andere elektricien gebeld die mededeelde dat hij voorlopig niet kon en dat het € 191 zou kosten. Ik deelde hem mee dat het alleen maar ging om het aanbrengen van een Perilex-stekker en dat hij niets aan de groepenindeling hoefde te doen. Ja, zegt hij, dat snap ik wel maar dat kost dus € 191, waarop ik hem vroeg in welk universum hij leefde.

Mijn dochter plaatste een verzoek om hulp op FB en binnen 10 minuten liet iemand weten wel even langs te willen komen. Dat gebeurde op Paaszondag om 10.00 uur. Aardige kerel, binnen een half uurtje was het gefikst. Ik wilde hem € 50 geven maar hij weigerde pertinent geld aan te nemen. Ja, maar jij gaat op je vrije zondag, ook nog Pasen, iemand helpen die je totaal niet kent, het minste wat ik kan doen is daar in ieder geval iets tegenover zetten. De man zegt: als je iemand kunt helpen moet je dat doen en als ik mijzelf elke dag in de spiegel aan kan kijken, ben ik een gelukkig mens. Hij vertrok en liet mij stomverbaasd achter.

Geen opmerkingen: