maandag 12 december 2011

Thuisonderwijs is kindermishandeling


Er zijn steeds meer initiatieven van ouders die zelf hun kinderen willen onderwijzen. Het gaat daarbij voornamelijk om ouders die om levensbeschouwelijke redenen zelf de lesstof willen aandragen. In mijn ideale seculiere samenleving zou zoiets bij wet verboden zijn. Dit leidt alleen maar tot indoctrinatie en hersenspoeling. Ik durf te beweren dat een ouder die het beste met zijn kind voorheeft het onderwijs aan bevoegd onderwijzend personeel in schoolverband overlaat. Ontneem je kinderen niet die zo belangrijke sociale omgeving buiten het ouderlijk huis! Wijs de weg, schrijf niets voor.

100 woorden

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Inderdaad Enno, de sociale bewegingen leren op school, en het samenwerken met leeftijdgenoten/oudere of jongere kinderen is van groot belang. Goed onderwijs is gebaat bij betrokken leerkrachten die anders zijn dan de ouders, zo leert een jong mens zijn mogelijkheden/idealen ontwikkelen en zich losmaken.
De ouders en leraren leven voor, het kind kiest wat bij hem/haar past, een mooie en boeiende, soms ook moeilijke zoekocht. Een solidaire samenleving, daar mogen we zeker wat meer ons best voor doen vandaag de dag. Individualisme genoeg aanwezig en samen komen we tot nieuwe ontdekkingen en mogelijkheden voor de wereld en haar bewoners.

Groet: Cath*


ps: complimenten voor je boeiende en mooi vormgegeven Blog!

enno nuy zei

Leuk dat je dit blog waardeert, ik vind het leuk om te doen en ga er gewoon mee door ook al vraag ik me wel eens af waarom eigenlijk. Voor een deel in ieder geval omdat ik deze nieuwe sociale media wel interessant vind. Er gebeurt veel en er kan veel. Soms iets té veel...

Anoniem zei

Inderdaad. *glimlach*


Cath*