zaterdag 5 februari 2022

Arno Visser opent opnieuw de aanval op de media

 

Vorige week berichtte ik hier over het rapport dat een onderzoekscommissie onder leiding van Arno Visser uitbracht over de bestuurlijke mores in Limburg. Eindconclusie van de rapporteurs: in Limburg is niets aan de hand, het is er niet erger dan in andere provincies en als er wel iets aan de hand is dan ligt dat aan de pers, de NRC in het bijzonder. Bij de NRC doen ze niet moeilijk, daar ruimt men twee hele pagina's in voor een interview met Arno Visser (VVD)

Aan het einde van dit interview komt de aap weer eens echt uit de mouw. Het gaat dan over het feit dat de commissie nergens wederhoor toepaste, dat achtte men niet  nodig. Visser vindt dat nog steeds niet nodig en bewijst daar mee dat hij niet begrijpt wat een integer onderzoek nu eigenlijk precies inhoudt. De NRC laat deze mislukte democraat gewoon aan het woord en laat hem pardoes in zijn eigen zwaard vallen als hij helemaal aan het einde van het interview de volgende gedachten uitspreekt:

De hoofdredacteur van dagblad de Limburger wilde 'in de spiegel kijken' en opperde dat 'maatvoering wel degelijk een punt van discussie kan zijn'. Ik zag die reflectie niet bij de NRC. Ik vind dat jammer. Extra jammer, zo voeg ik daar vilein aan toe, omdat ik al 25 jaar een mooi hoofdcommentaar uit 1995 op mijn nachtkastje heb liggen, figuurlijk gesproken. Daarin waarschuwde NRC tegen mediacratie. Dat was precies wat hier gaande was".

Arno Visser is een nare man, dat is hiermee wel duidelijk. Zonder de NRC zou de meeste bagger uit het gouvernement Limburg nooit aan de oppervlakte zijn getreden. Hij leverde broddel- en prutswerk af en ontving daarvoor € 20.000. Fijn voor hem maar hij moet ophouden met zijn onzinnige beschuldigingen aan de pers. Er is, zowel door de Limburger als door de NRC uitstekende onderzoeksjournalistiek verricht. Het laatste beetje gevoel voor democratie had ijdeltuit Visser moeten leren dat een aanval op de pers een ongelooflijk zwaktebod is. Wat een non-valeur, deze bestuurder. Die hiermee voor mij definitief van zijn sokkel is gedonderd. Dat komt nooit meer goed.

Geen opmerkingen: