zondag 26 oktober 2014

Deutsche Bank = criminele vereniging


Ik geef het toe, ik heb nog een paar rekeningen te vereffenen met de Deutsche Bank, dus helemaal objectief zal ik wel niet zijn. Maar waarom krijg ik telkens weer dat vervelende gevoel wanneer ik in de krant lees dat de bestuursvoorzitter en een aantal (oud)topmannen van deze bank zijn beschuldigd van pogingen tot fraude, dat de bank in 2013 een boete kreeg van de Europese Commissie wegens fraude met rentetarieven en dat diezelfde boevenbende nu afstevent op een boete van een miljard Euro, opgelegd door de Britse en Amerikaanse toezichthouders, opnieuw in verband met het Libor-schandaal? Ik beweer in deze kolommen al heel lang dat de DB een criminele vereniging is en heb nog nooit een signaal gekregen dat ik het bij het verkeerde eind had.

Denk nu niet dat ik mij enige illusies maak. Ook de bank waar ik nu zaken doe is veroordeeld wegens de Liborfraude en je zou versteld staan wanneer je zou achterhalen in welke louche zaken de top vijftig van de Europese banken verzeild is geraakt. Ik begin er niet aan, je zou er depressief van worden. Wel weet ik zeker dat de bankensector nog lang niet is opgeschoond, het is het grootste kankergezwel in de menselijke samenleving.

Geen opmerkingen: