donderdag 24 november 2016

Dag der wrake is in aantocht!


Een neprechtbank noemt Wilders het. En ondanks dat de PVV verdachten wil verplichten bij de rechtszitting aanwezig te zijn, meent de grote leider zelf daarvan af te mogen zien. Tja, zo gaat dat. Wilders heeft het over het Nederlandse volk en voegt eraan toe dat hij dat volk vertegenwoordigt. Maar wat nu? Sinds wanneer moet ik ervan uitgaan dat Wilders ook mij vertegenwoordigt? Ik heb Wilders nooit toestemming gegeven om mij te vertegenwoordigen.

Maar de oplossing van dit raadsel is simpel: ik ben een tegenstander van Wilders en hoor dus niet meer bij het volk. Ik ben, of ik dat nu wil of niet, vanaf nu ingedeeld bij de elite. En daarmee is mijn lot bezegeld. Want, zegt Wilders, het volk gaat winnen en voegt daar omineus aan toe: het volk zal zich herinneren wie aan de goede kant stond. Ha, dies irae is nabij, moet ik het zo opvatten?


Het was voorspelbaar, Wilders schoffeert openbaar ministerie en rechters en gaat ronkend voorbij aan het gegeven dat hij zelf instemde met een aanscherping van de vrijheid van meningsuiting. Schaamteloos buitte hij zijn persoonsbeveiliging uit maar riep tegelijkertijd op tot het opheffen van DENK en meende hij dat Sylvana Simons tegen zichzelf in bescherming moest worden genomen.

Vandaag bracht ik weer eens een paar uur in de auto door en ik sta werkelijk versteld van de commentaren op de toespraak van Wilders in de rechtbank. Het was natuurlijk gratis zendtijd voor politieke partijen maar je kunt Wilders moeilijk kwalijk nemen dat hij daarvan gebruik maakte. Maar als ik commentatoren hoor zeggen dat het een historische toespraak was en dat het natúúrlijk een politiek proces was (hetgeen dus werkelijk de grootst mogelijke flauwekul is) , dan moet ik toch even mijn auto langs de kant van de weg parkeren. In wat voor land leven wij? Ik zeg het u: bij de komende verkiezingen zal Wilders vermoedelijk een monsterzege behalen en we zullen heel gauw zien wat uw en mijn democratie dan nog voorstelt!

Geen opmerkingen: