vrijdag 16 december 2022

ChatGTP biedt excuses aan

 

Ik vroeg ChatGTP naar Chris Dreja die vroeger bij de Yardbirds speelde. Het antwoord luidde onder andere dat Dreja de vervanger van Eric Clapton zou zijn geweest. Dat klopt echter niet, dus ik schreef:

EN: Volgens mij was Dreja slaggitarist. Clapton werd vervangen door Jeff Beck en Jimmy Page.

ChatGTP: Je hebt gelijk, mijn fout. Chris Dreja was inderdaad de ritmesectiegitarist van de Yardbirds. Eric Clapton was de leadgitarist van de groep en hij vertrok in 1965. Na zijn vertrek nam Jeff Beck de leadgitaristenplaats in en speelde Dreja ritmisch gitaar. Later nam Jimmy Page de leadgitaristenplaats over van Jeff Beck en bleef Dreja ritmisch gitaar spelen. Ik verontschuldig me voor het foute antwoord in mijn eerste bericht.

Nogmaals: meer dan verbluffend!

Geen opmerkingen: