zaterdag 18 februari 2023

Limburgse CDA'ers volstrekt immoreel, wat zeg ik? amoreel!

 

Als de Limburgse CDA-ers zich als CDA-er in de verkiezingen voor de waterschappen begeven, krijgen ze niet meer dan 18,7% van de stemmen. Persoonlijk vind ik zelfs dat nog onverdiend veel maar zo liggen nu eenmaal de verhoudingen. Maar wat doen die CDA-ers? Ze vermommen zich als vertegenwoordigers van lokale partijen, die allemaal Lokaal Waterbelang heten, aangevuld met de regio waar ze actief zijn.  Ze vermijden daarbij angstvallig dat ze eigenlijk CDA-er zijn. Na de verkiezingen treden ze gewoon als één blok CDA op. Nu krijgen ze 65,92% van de stemmen. Ik lees hierover uitgebreid in de NRC van 17 februari van dit jaar.

Ik heb in deze kolommen zeer frequent over het corrupte DNA van de Limburgse CDA geschreven. Er is altijd rotzooi en smerigheid in de provincie en in 100% van de gevallen is het CDA daarbij betrokken, speelt daarin een hoofdrol. Ook nu dus opnieuw. Totdat ze staatssecretaris werd deed ook Vivianne Heijnen mee aan dit gore spelletje. Terwijl de fractievoorzitter was van het CDA Maastricht stond ze op de lijst van Lokaal Waterbelang Maastricht.

 

In dezelfde krant een uitgebreid artikel ver Stijn Kropman, voormalig voorzitter van het CDJA Limburg, raadslid, fractievoorzitter en sinds 2021 de jongste wethouder van Nederland, namens het CDA in de ongelukkige gemeente Landgraaf. Ik ga hier maar niet beschrijven hoe deze Kropman zich in Landgraaf manifesteert. Zoekt u zelf het artikel in de NRC maar op. De honden lusten er geen brood van maar ik denk dan: ja, wat wil je, óók CDA. Het is ronduit stuitend dat deze groepering die zichzelf ziet als de uitvinder en hoeder van moraal nu al decennia lang zo opzichtig in de fout gaat. Ze moeten dat CDA daar eerst met wortel en tak uitroeien voor ze dat verrotte en corrupte DNA kwijtraken. Stroomt er soms smerig water door de Geul? Of zitten er kwalijke stoffen in de Limburgse mergel? Ik zeg u, het is niet pluis daar. Mogen ze bij de komende verkiezingen maar fors worden afgestraft!

Geen opmerkingen: