woensdag 29 april 2015

Sjeik al-Qarni is een varken


Sjeik al-Qarni wordt een islamitisch prediker genoemd. Dit is een ernstige vorm van taalinflatie. Deze sjeik is immers helemaal geen prediker maar een haatzaaier van de hoogste orde. Ik ga hem hier niet citeren, dit varken zou mijn aandacht niet waard zijn, ware het niet dat een stichting Waqf in Eindhoven deze man heeft uitgenodigd voor een lezing.

Wie deze al-Qarni is? Kijk maar eens naar deze video, dan weet u genoeg: al_Qarni wil kelen doorsnijden Wie of wat is deze stichting Waqf? Op www.waqf.nl worden we niks wijzer, waarom daar nog sprake is van .nl is mij een raadsel, de website is vrijwel geheel in het Arabisch. Wie iets meer wil weten kijkt maar eens op de website van de Omroep Brabant: Omroep Brabant over Stichting Waqf


Burgemeester van Gijzel meent dat er geen grond is om deze sjeik het spreken te verbieden. Ik zou zeggen, beste Rob van Gijzel, kijk nog eens goed naar deze video. Deze sjeik treedt alle artikelen uit onze Grondwet met voeten en komt hier haat zaaien en geweld prediken. Sinds wanneer moeten we dat toestaan? En waarom in vredesnaam?

Waar komt de financiering van deze stichting vandaan? Ik mag toch hopen dat daar geen Nederlands subsidiegeld aan te pas komt. Deze sjeik is afkomstig uit Saudi Arabiƫ en is dus een soenniet en het zou me niet verbazen als hij salafist was. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: salafisten hebben hier niets te zoeken. Wie de democratie afwijst, moet er wegblijven. Wie in een democratie leeft en er op talloze manieren van profiteert maar diezelfde democratie toch afwijst op religieuze gronden, dient hier te vertrekken.

Het is een misvatting dat een democraat omwille van de tolerantie diegene aan de borst moet drukken die hem zijn grootste goed wil ontnemen.

Geen opmerkingen: