dinsdag 21 juni 2016

Ian Lawson


Vorig jaar bezochten wij de Outer Hebrides, ik berichtte daarover op dit blog in mei 2015. In Stornoway kocht ik From the land comes the cloth van de fotograaf Ian Lawson . Een werkelijk schitterend boek dat ik nu, na ruim een jaar, uit heb. Het lijvige boekwerk heeft hier al die tijd op de tafel gelegen en staande las ik de tekst en genoot ik van de foto's. Klik op de link hierboven en verwonder je over de waanzinnig mooie foto's van Lawson.


De meeste projecten van Lawson beslaan een langere periode. Voor From the land comes the cloth heeft hij meerdere jaren nodig gehad. Behalve fotograaf is hij ook een verdienstelijk schrijver, kort van stof maar met grote zeggingskracht, zoals zijn foto's zijn zijn woorden.


Komend voorjaar bezoeken we wederom het Lake District en ook daarover heeft Ian Lawson een schitterend boek samengesteld. Hier alvast enkele opnames uit dat boek. Te mooi om ze niet met u te delen.




Geen opmerkingen: