dinsdag 23 februari 2021

Politieke druk op Herstel-NL?

 

Barbara Baarsma en Coen Teulings laten weten zich onmiddellijk terug te trekken uit Herstel-NL. Waarom ze dat doen, vertellen ze er helaas niet bij en dat leidt alleen maar tot vraagtekens. Op Twitter laat de voorzitter van Herstel-NL, Robin Fransman, weten dat zij "de afgelopen 24 uur door politiek Den Haag onder grote druk zijn gezet de campagne te staken tot na de verkiezingen. De boodschap die we kregen is dat we de politiek in de weg zitten".
Het is een slechte zaak dat hier zo weinig helderheid wordt verschaft. Waarom vertrekken de twee gezichtsbepalende leden uit die groep? En waaruit bestond die druk door politiek Den Haag? En wie oefende die druk dan precies uit?

Want hoe je ook over het initiatief van Herstel-NL mag denken, het zou bespottelijk en absoluut verwerpelijk zijn wanneer politiek Den Haag zou willen proberen dit initiatief de mond te snoeren. Voor mij zou dat in beginsel aanleiding zijn me met nog meer energie en volhardendheid op mijn plannen te werpen. Waarom laten Barbara Baarsma en Coen Teulings zich ringeloren?
Vreemd hoor. Verontrustend bovendien. Ik hoop dat de werkelijke toedracht heel snel geopenbaard wordt. Hier ligt een essentiële rol voor de media. Verhelderend vind ik wel de kijk van Lubach op de plannen van Herstel-NL. 



Geen opmerkingen: