zondag 2 mei 2021

Als je echt niet meer weet wat je met je geld moet doen

 

In de weekendeditie van de NRC is een paginagrote advertentie opgenomen van Air Cruise Collection. Mij zegt die organisatie niets maar je kunt je daar aanmelden voor een luxe reis van 12 dagen door Italië waarbij je je verplaatst in hele dure auto's, overnacht in zeer luxe hotels en dineert in fantastische sterrenrestaurants. U begrijpt, dat kost wat: € 23.995 pp. Ja, 't is niet niks, maar dan heb je ook wat. Wel opschieten een beetje want er kunnen maar 44 gasten aan deze luxe reis deelnemen.

Puur exhibitionisme natuurlijk waarvan je je onder normale omstandigheden afvraagt, wie zou hier aan deel willen nemen. Maar nu leven we in tijden van een wereldwijde pandemie. Ik weet wel, ook de rijken hebben recht op een verzetje. Maar dit gaat wel heel erg ver. Of denkt u daar anders over? Nee, ik ben niet jaloers, ook al kan ik me dit soort luxe niet in de verste verte permitteren.

Dat Air Cruise Collection heeft overigens nog veel duurdere reisjes voor u in petto. Google er maar eens op. Zo kun je ook voor € 67.000 elf daagjes naar Antarctica. We leven in een vreemde wereld.

Geen opmerkingen: