dinsdag 31 augustus 2021

Hoezo waait er een nieuwe wind, hoezo een nieuwe bestuursstijl?

 

Naar verluidt wijzen VVD en CDA formeren met een combinatie van Groen Links en PvdA af. De achterliggende gedachte is dat zij in de komende weken de CU willen sensibiliseren om alsnog aan te schuiven. Ik hoop dat Kaag haar poot stijf houdt en dat Segers zichzelf niet tot een volstrekt ongeloofwaardig politicus laat promoveren. Dan blijft er alleen een minderheidskabinet tussen VVD, D'66 en CDA over. Laten we hopen dat Kaag daar niet aan begint.

Hoezo zou er sprake zijn van een nieuwe bestuursstijl? Het CDA is de meest instabiele partij van dit moment. Het is al een gotspe dat die partij überhaupt aan de onderhandelingstafel zit. Ik vrees dat afkeer van de nationale politiek ook mij in haar greep begint te krijgen. Ik kan de eeuwig lachende Rutte niet meer zien zonder braakneigingen te krijgen om maar te zwijgen van het uitgestreken smoelwerk van Hoekstra. Kaag krijgt wat mij betreft nog steeds het voordeel van de twijfel maar of dat terecht is zal nog moeten blijken.

Geen opmerkingen: