woensdag 30 januari 2013

Niet chique!


De koningin bekleedde het hoogste ambt binnen de Nederlandse staat. Zij treedt af en zowaar, het is wereldnieuws. We horen nu al twee dagen lang de ene hagiografie na de andere loftuiting. Ik doe daar niets aan af, ook al hoeft er voor mij geen monarchie te zijn. Deze koningin heeft enorm veel voor ons land betekend, in meerderlei opzicht.
Het is alleen soms wat gênant te moeten zien hoe graag sommigen er kond van doen dat ze de koningin gekend hebben. Want we worden natuurlijk wel groter wanneer iets van de glamour van een ander op onszelf afstraalt. Zo worden we voortdurend met kunstenares Marthe Roling geconfronteerd, die de koningin enkele malen (overigens niet onverdienstelijk) heeft geportretteerd. En zo volgt er een hele stoet van majesteit-kenners. Ach, het hoort er allemaal bij. Maar werkelijk geërgerd heb ik me aan voormalig premier Lubbers die zo nodig uit de school moet klappen over het feit dat Juliana kennelijk betwijfelde of haar kleinzoon wel voldoende geëquipeerd was voor het koningschap en die al even kennelijk wat minder enthousiast was over enkele vriendinnen van de kroonprins.
Het enige wat Lubbers hiermee wil laten zien is dat hij "kennelijk" in vertrouwen werd genomen, wat maar meer eens bewijst hoe hoog hij stond in aanzien en pikorde. Anders gezegd: dit was een potje publiekelijk masturberen van Lubbers maar chique was het niet bepaald. Respectloos.

2 opmerkingen:

theo wolvekamp zei

Helemaal mee eens, wat Lubbers uitlatingen betreft! Ik vond het ook uiterst genant en heb die man altijd al een exhibitionist gevonden.

Theo

enno nuy zei

Beste Theo, welkom hier. Kan het zijn dat je blog nog geen content heeft? Ik krijg wel verbinding maar niets te zien