zaterdag 19 december 2015

Fons Hertog is een beschamend slechte burgemeester


In Huizen wordt een gezin met veel bombarie opgepakt vanwege de verdenking naar Syrie te willen afreizen. De vader wordt vastgezet en de kinderen uit huis geplaatst. Al snel blijkt het hele verhaal een broodje aap. De vader wordt vrijgelaten en de kinderen zijn weer thuis. Maar de echtelieden Mourad en Engelina zijn wel ernstig beschadigd. Ervan verdacht een jihadi-gezin te zijn waar het tegendeel het geval is. In de Volkskrant van 19 december een schokkend en uitgebreid verslag van wat hen overkwam.

Maar als u denkt dat deze mensen, gewone burgers van Nederland, worden gerehabiliteerd dan heeft u het mis. De Raad voor de Kinderbescherming, die de kinderen uit huis plaatste laat weten dat zij in deze zaak niet de regie hadden. Alsof je dat zou ontslaan van de plicht tot zorgvuldigheid. De AIVD doet geen mededelingen over individuele zaken. Het openbaar ministerie zwijgt in alle talen.

Maar dan is er gelukkig nog de burgemeester, Fons Hertog. Die zal dan alles wel rechtzetten, meen je te mogen verwachten. Maar nee hoor. Deze kille burgervader meent dat het publiekelijk rehabiliteren van het gezin, inwoners van zijn stad, niet op zijn weg ligt en voegt daar aan toe: "Vanuit mijn rol communiceer ik niet over strafzaken". Ik ben blij dat ik niet in Huizen woon, ik zou me diep schamen voor zo'n burgemeester.

Kan ik het helpen dat dit een VVD burgemeester is? Deze man deugt natuurlijk voor geen meter. Zo ga je dus met je burgers om als je bij de VVD zit. Beste medeburgers van Nederland, laten we de VVD vakkundig en stevig ontmantelen. Onthoud al deze voorbeelden van falende bestuurders die er niets van begrijpen. Opdat u ten tijde van verkiezingen daar nog eens aan terugdenkt. En vraag u dan af of zo'n op alle fronten falende partij uw stem wel waard is.

Geen opmerkingen: