zaterdag 26 maart 2022

Huur nooit een vakantiehuisje bij Belvilla

 

Negen van de tien keer gaat het goed als je een huisje huurt. Maar een enkele keer tref je een huisje aan waar wel erg veel aan mankeert. Dat overkwam ons rond de jaarwisseling toen we een huisje in Eersel huurden via de Belvilla-site. Aan het huisje was overduidelijk nog nooit enig onderhoud gepleegd, de stofslierten hingen aan het plafond, de oven was nog smerig door gebruik door vorige huurders en er waren tal van potentieel-gevaarlijke punten en situaties in het huis. Terwijl je er wel de hoofdprijs voor betaalt van meer dan € 700 per week!

Ik meldde mijn klachten bij de eigenaar van het huisje per e-mail maar de eigenaar had geen trek om te reageren. Een week later stuurde ik hem een tweede e-mail met nog méér klachten maar ook die liet hij onbeantwoord. Daarop belde ik hem op en hij liet me weten dat hij me een week later terug zou bellen. Ook dat wilde niet lukken zodat ik hem voor een tweede keer belde. Hij liet me weten dat hij niet van plan was iets met mijn klachten te doen en verwijs mij naar de verhuurder, Belvilla.

Op 28 januari stuur ik Belvilla een uitgebreide mail met alle klachten en daarop laat men mij weten dat ik binnen maximaal 4 weken een antwoord kan verwachten. Op 9 maart verzoek ik Belvilla te reageren op mijn klachten en moet vervolgens tot 18 maart wachten alvorens ik een antwoord van Belvilla krijg. Men had mijn klachten voorgelegd aan de eigenaar van het huisje en die, zo liet men mij weten, was van mening dat ik het allemaal groter maakte dan het was. Uit coulance bood Belvilla mij een tegemoetkoming van € 85 aan en een korting van nog eens € 75 (toe maar!) bij het volgende huisje dat ik via Belvilla zou huren. Daarmee beschouwde men de zaak als afgedaan en meende men dat men mijn klacht serieus had genomen.

U bent dus gewaarschuwd. U kunt natuurlijk denken dat ik een zeikerd ben die voor het minste of geringste in de pen klimt en overal klachtenprocedures start. Het tegendeel is waar, ik heb nog nooit een klacht ingediend over een huisje dat we huurden en we hebben in de loop van ons leven toch heel wat huisjes geboekt. Ben benieuwd of er mensen zijn die eenzelfde ervaring hebben.

Geen opmerkingen: