zaterdag 30 maart 2013

Kantelen


Groot artikel in de Volkskrant van vandaag: het beeld van Dijsselbloem kantelt. Na een niets ontziende hetze van de afgelopen week (met als dieptepunt Frits Wester die zelfs melding wist te maken van instortende beurzen en de minister de raad gaf een talencursus bij de nonnen in Vught te volgen), lijken journalisten, commentatoren en columnisten nu opeens tot inkeer te komen. Dijsselbloem wordt nu meer en meer geprezen als iemand die de EU in zijn eentje met de neus op de feiten drukte, iemand die tenminste zei waar het op stond. Beter ten halve gekeerd... zullen we maar denken.
Mijn zaterdag kan niet meer stuk, ik luister naar de Unearthed music van Johhny Cash, de zomertijd komt eraan en Dijsselbloem blijft onverstoorbaar. Wat me deugd doet is dat er bij de PvdA (en dat is nog steeds niet mijn partij maar dat komt vooral door mensen als Marcel van Dam en Rob Oudkerk en vergeet Adri Duivesteijn niet) heel verrassend een paar frisse lui rondlopen die er veel meer van snappen dan ik voor mogelijk had gehouden. Samsom en Dijsselbloem voorop. Dat geeft de burger moed!

2 opmerkingen:

John Wervenbos zei

Qua denkgoed kom je op me over als een sociaaldemocraat. Stemgedrag is dan weer wat anders. Must see voor jou? Ik ga er in ieder geval morgen naar kijken: Buitenhof 31 maart: Nederland in 100 voorwerpen, het Ruslandjaar & de Dijsselbloemdoctrine.

enno nuy zei

Ik ben ook een sociaaldemocraat maar heb sinds 1972 altijd links van de PvdA gestemd. Tot mijn leedwezen heeft Groen Links zichzelf praktisch om zeep geholpen.
Geen Buitenhof dit keer maar een bezoek aan de tekenaar Paul Klemann in Tiel, de droomtekenaar. Die zal wel terugkeren hier op dit blog.