donderdag 9 september 2021

Laten we onze koning naar huis sturen!

 

De subsidievoorwaarde dat het kroondomein Het Loo open moet blijven gaat pas volgend jaar in. Wat doet onze koning? Hij sluit komende najaar alsnog het kroondomein voor publiek. Het is al bizar dat een koning subsidie kan krijgen voor iets wat hij ruimschoots uit eigen middelen moet kunnen betalen maar met zijn reactie het park te sluiten nu het formeel nog kan geeft hij de Nederlandse samenleving een dikke middelvinger.

Ik zou zeggen, wij geven deze koning ook een dikke middelvinger. Ik ben er nu wel helemaal klaar mee. Deze houding van onze nationale vorst ervaar ik als een diepe belediging, kan ook alleen maar worden geïnterpreteerd als een diepe belediging. De koning is helemaal losgezongen van de samenleving. Hij verdient nog slechts onze hoon. Weg ermee!

 
U vindt mijn reactie misschien weinig chique. Heeft u helemaal gelijk in. Maar ik zou niet weten hoe ik mijn afkeer van dit soort mensen nog beter zou kunnen uitdrukken. Woorden hebben hier geen zin. Ik heb er nooit een punt van gemaakt dat we een monarchie zijn, hoe ongerijmd en bizar zo'n staatsvorm ook is. Maar nu is de koning een grens gepasseerd die we met ons allen niet moeten laten overschrijden, door wie dan ook.


Geen opmerkingen: