vrijdag 9 januari 2015

Als Allah rechtvaardig is...


...branden de broers Kouachi en Amedy Coulibaly eeuwig in hun hel. Zij stierven een eerloze en vergeefse dood. Ik hoop dat hun begraafplaats nooit bekend zal worden gemaakt. En ik hoop vooral dat de waanzin hier voorlopig even stopt.

Waar zijn de stemmen van de islamitische staten met welke wij nog steeds diplomatieke en economische betrekkingen onderhouden? Wat doen zij om de islam te ontdoen van deze ziekmakende terreur? Ik heb niets van hen vernomen.

En ik roep de Nederlandse regering op om met onmiddellijke ingang alle betrekkingen met Saudi Arabië te verbreken, zolang een gewone blogger, Raif Badawi - wiens enige misdaad erin bestond meer vrijheid te bepleiten - er veroordeeld kan worden tot tien jaar cel, meer dan tweehonderdduizend euro boete en duizend zweepslagen. Deze zweepslagen worden wekelijks in porties van vijftig zweepslagen in het openbaar toegebracht vlak voor of na het vrijdaggebed in de plaatselijke moskee. En daar komen dus moslims naar kijken! Mensen? Raif Badawi zou de islam hebben beledigd door zijn mening te geven in een blog.

Geen enkel belang rechtvaardigt nog langer het onderhouden van welke betrekking dan ook met een volstrekt achterlijk en repressief bewind als dat van Saudi Arabië. Dit zou Europees beleid moeten zijn maar wij hebben sinds haar aantreden nog niets vernomen van de vertegenwoordigster buitenland van de Europese Unie!




2 opmerkingen:

Ferdinand Groos zei

Dit las ik op internet: geweldige reactie van ene Tim.
Beste meneer/mevrouw,

Mijn naam is Tim, ik ben 27 jaar, ik ben een mens - hoopje vlees met bewustzijn - en ik woon een beetje linksonderaan in het universum. In de Melkweg. Ik ben onderdeel van de mensheid. We zijn met een mannetje of zeven miljard, maar goed, dat weet je zelf natuurlijk allemaal wel denk ik.

Als je hier naartoe komt dan neem je na Pluto een scherpe bocht naar links, een stukje voorbij Jupiter en dan rechtdoor langs Mars en dan is het nog een heel stuk naar links en dan heb je de Maan en als je dan voor je de Zon ziet dan kan het bijna niet missen. Die blauwe planeet is planeet Aarde, zo hebben we hem genoemd. Daar wonen we. Weet je het weer? Nou het is wel een grappige planeet - dat moet ik je nageven - want er is dus allejezus veel water, dat kan je drinken en je kan er in zwemmen. Veel wolken ook trouwens, wolken zijn ook een soort water maar dan in de lucht. (Ik leg het wel uit als je hier bent). De lucht is trouwens alles boven ons, en daar ademen we ook uit. En dan is er dus land. Dat is het tegenovergestelde van water. Op dat land wonen wij, en we hebben al dat land verdeeld in kleine stukjes. In hokjes. In ieder hokje woont een volk. Een soort stam, met zijn eigen cultuur en gebruiken. Tot zover is het wel duidelijk he? Kan je je ons nog herinneren? We hebben best veel lol met elkaar op aarde hoor, zeker sinds de uitvinding van het internet. Bedankt nog daarvoor.

Maar soms gaat het hier een beetje mis. Gisteren bijvoorbeeld. Er heerst op aarde namelijk nogal wat onduidelijkheid. Over jou om precies te zijn. Het zit zo: mensen van het ene volk hadden grapjes over jou en je profeet gemaakt - dat je gek bent en gay enzo - en toen werden mensen van het andere volk (daar noemen ze jou Allah maar volgens mij bedoelen we allemaal hetzelfde) heel boos en gingen ze die andere mensen doodmaken. Omdat jij dat wil. Grappig he? Eigenlijk gaat het hier altijd mis door jou. Alle oorlogen gaan om jou. Ik vraag me af of je dat door hebt.

Ze zeggen dat jij ons hebt gemaakt. Maar we hebben niet echt het idee dat je een betrokken vader bent. Zie je soms ook andere werelden? Het loopt hier in ieder geval behoorlijk uit de hand, en we zouden het met z’n allen erg op prijs stellen als je even langs kan komen. Niemand laat zijn eigen kind alleen toch?

Neem gerust wat vrienden mee naar hier, ik kan lijst regelen.

enno nuy zei

Ja, is inderdaad een mooie reactie. Er gaat niets boven gezond relativeringsvermogen maar bij een boel mensen is dat gen niet aanwezig.