donderdag 15 januari 2015

Beëlzebub woont in Mekka


Ik weet niet hoe het u vergaat maar er blijft weinig over van mijn wereldbeeld. Al die jaren woonde ik kennelijk op een andere planeet. Nu lezen we hoe in Mekka (Saudi Arabië) een vrouw op straat is onthoofd (zonder pijnstillers). Ze zou haar stiefdochter hebben gemarteld en gedood. Het ministerie van binnenlandse zaken meldt in een officiële verklaring dat "de executie voldoet aan de regels van Allah, die bedoeld zijn tegen iedereen die onschuldigen aanvalt en hun bloed verspeelt".

Wat moet er in vredesnaam gebeuren vooraleer onze regering alle banden met dit onmenselijke en volstrekt achterlijke regime verbreekt? Welke onderneming wil nog zaken doen met een dictatuur waar de menselijke waardigheid niets voorstelt, waar vrouwen verstoken blijven van ieder recht en waar terroristische bewegingen ruimhartig worden gefinancierd?

En als ik alle moslims waar ook ter wereld nu eens uitleg dat ik mij oprecht gekwetst voel door zulke berichten (de video's wil ik onder geen enkele voorwaarde bekijken), is er dan iemand die naar mij luistert? Welke moslim wil in godsnaam nog zo'n islam aanhangen?

De Groot-Moefti van Saudi Arabië, sjeik Abdul Aziz-al-Sheikh in gebed

Bron: MEE Middle East Eye

Geen opmerkingen: