woensdag 7 januari 2015

Charlie Hebdo ofwel ik ben helemaal klaar met de islam


Nee, we mogen ons niet laten intimideren door moslimterreur.
Nee, niet alle moslims zullen het eens zijn met de perverse misdaden van hun geloofsgenoten maar met de laaghartige aanslag op journalisten in Parijs wordt de democratie in het hart geraakt.
Nee, ik weiger nog langer me te verdiepen in de islam en
Nee, ik kan het ook niet accepteren wanneer de goed willende moslims nu niet massaal hun proteststem laten horen.
Nee, een moslim die deze aanslag goedkeurt heeft niets te zoeken in Europa en verdient ons paspoort niet langer.
Nee, het schrikbeeld van Houellebecq mag nooit werkelijkheid worden.
Nee, ik ben geen voorstander van de doodstraf en schrik ervan dat ik ga twijfelen.
Nee, ik zal niet aansluiten in de stoet van Pegida.
Nee, ik ben niet plots een PVV-aanhanger geworden en zal mij tegen Wilders en de zijnen blijven verzetten.

Ja, wie islamofobie niet begrijpt leeft met de ogen dicht!


Ja, ik daag alle moslims uit te bewijzen dat de islam verenigbaar is met westerse democratie!


Ruben L. Oppenheimer



David Pope


Ruben L. Oppenheimer


Joep Bertram



Bob Mankoff


Fokke&Sukke

Stephen Strydom

Han Altena


6 opmerkingen:

Unknown zei

Dag Enno,

Als ik je blog lees dan ben ik het roerend met je eens, maar toch zit er een punt in, waar ik me niet lekker bij voel. Ook in de media kom ik dat steeds weer tegen, totdat er gisteren een imam weigerde afstand te doen van IS omdat hij (zoals hij zei) ik me alleen maar kan afzetten tegen als ik me verbonden voel met die idioten in Syrië en Irak. Je distantiëren betekent ook, dat je een onderdeel bent van.....er moet door een intelligent mens als jij bent toch duidelijk gemaakt kunnen worden dat dit soort terreur, zelfs niet als er "Allah Akbar" geroepen wordt, niet islamgebonden is?
In Nederland kennen we die idioot van een dominee (Goldscmeding) die vindt dat je babys mag slaan als ze niet doen wat jij wilt. Zijn nu alle christenen verplicht om zich te distantiëren van die idioot omdat anders gezegd zou kunnen worden dat christendom dús slecht is omda ze babys slaan?

Ik kan me oprecht inbeelden dat je je buik vol hebt van Islam, maar gebruik je daartoe de goede argumenten of ben je net iets te kort door de bocht aan het gaan?

Vriendengroet,
Ferdinand

enno nuy zei

Dag Ferdinand, het punt is dat terroristen hun perverse geweldsdaden plegen uit naam van de islam, zij verklaren keer op keer de ware islam te vertegenwoordigen en kennen zich op grond daarvan het recht toe namens hun god iedereen die er anders over denkt te onthoofden. Gisteren is Charlie Hebdo letterlijk en figuurlijk onthoofd. Zij zaaien dood, verderf en angst.
Ik verwacht dat gewone moslims duidelijk maken dat hún islam niet dezelfde is als de islam van deze terroristen en dat deze terroristen alleen namens zichzelf en niet namens andere moslims spreken.
Ik ben geen gelovig mens maar ik zal me blijven verzetten en blijven uitspreken tegen misdragingen van en in de christelijke kerk. Volgens mij doe jij dat ook.
Of ik nu te kort door de bocht ging? Ik vind zelf van niet. Ik ben blij met een burgemeester als Aboutaleb die tegen hen die deze aanslag steunen letterlijk zegt: "Rot op!". Ook denk ik dat we jihadgangers zonder enige restrictie het Nederlands paspoort moeten afnemen en moslims die geradikaliseerd zijn dienen eveneens hun Nederlands paspoort in te leveren. Zij hebben hier niets te zoeken en bedreigen onze democratie, jouw en mijn vrijheid en die van onze kinderen.

Unknown zei

Dag Enno,
In je reactie schrijf je nu dat je blij bent met mensen als Aboutaleb! Ik ook! Maar in de kern wil Aboutaleb dat die idioten afstand nemen van hun zgn geloof: oprotten. Daarmee wordt het probleem bij die achterlijke gekken gelegd. De overheid heeft hier een grote verantwoordelijkheid door ervoor te zorgen, dat zij afstand nemen door hun paspoort in te nemen. Dat moet de overheid over de hele linie doen zodra iemand sympathieen heeft als voor IS. Dan nemen ze geen afstand van hun geloof maar is het signaal duidelijk: niet op ons grondgebied. En het beste zou het zijn als Europa die stelling zou kiezen. Oprotten!

enno nuy zei

Mee eens. Maar tegelijkertijd moeten we vooral naar de diepere oorzaken kijken en ik geloof niets van die mythe dat ons integratiebeleid zou hebben gefaald. Moslims die zich daarop beroepen meten zich een slachtofferrol aan die hen niet past. Wij hebben ons enorme financiële en andere inspanningen getroost om mensen in te sluiten. Dat niet alles succesvol is geweest, is niet zo vreemd. Maar daar ligt niet de oorzaak voor dit radikale gedrag.
Ik denk dat de idiote westerse politiek van regime change en het exporteren van onze democratie volledig gefaald heeft en dat daar de kiem is gelegd voor wat we nu op ons bord krijgen. En het einde is nog lang niet in zicht.

wim slebus zei

Dag Enno, ik ben het grotendeels oneens met jou. Je gooit alle moslims op een hoop. Er zijn ook vele goede moslims die het hart op de juiste plaats hebben. Denk aan de indrukwekkende speech van Ahmed Aboutaleb. Samen moeten we streven naar een betere samenleving. Ook onder christenen zijn vele haatzaaiers

enno nuy zei

Dag Wim, ik geloof niet dat ik waar dan ook alle moslims over een kam scheer en dat is ook het laatste wat ik zou willen doen. Wel is het zo dat ook mijn leven de laatste jaren in belangrijke mate beheerst wordt door de islam want ik mag dan atheïst zijn, je ontkomt niet aan de islam. En daar heb ik meer dan genoeg van, er is meer in mijn leven dan de islam. En de islamterroristen claimen te handelen in naam van hem wiens naam niet genoemd mag worden en wiens portret niet getekend. Dat laatste is trouwens wel consequent want wie niet bestaat, diens portret kun je ook niet schilderen.
Ook heb ik een beetje genoeg van mensen die zeggen dat wij ons niet voldoende hebben ingespannen om moslims te doen integreren in onze samenleving. Lees mijn openbare brief aan de vader van de Limburgse jihadganger: wie hier vrijwillig naar toe komt heeft nog enig religieus noch enig moreel recht hier bloed en verderf te komen zaaien. Moslims kunnen hier vrijelijk hun geloof belijden en dat is voor niet-moslims in islamitische landen volstrekt ondenkbaar. Een moslim die ervoor kiest in een westerse democratie te leven moet de vrijheid van meningsuiting aanvaarden en de sha'ria afwijzen. Een moslim die dat niet met zijn persoonlijke geloofsovertuiging kan verenigen moet een islamitische theocratie opzoeken. Er is keuze genoeg.