woensdag 3 februari 2016

De ja-campagne is gestart


Groen-Linkser Corinne Ellemeet en zelfverklaard waardenconservatief Joshua Livestro slaan de handen ineen om tegenwicht te bieden aan de leugenachtige campagne van Jan Roos en Thierry Baudet tegen het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne. In de NRC van 1 februari vindt u een uitgebreid artikel waarin zij hun argumenten toelichten.

Ik ga hier niet uitgebreid op hun argumenten in, ik ben het immers geheel met hen eens. En ook al ben ik een verklaard tegenstander van een referendum voor een onderwerp als dit complexe associatieverdrag (en ook al zal ik beslist niet gaan stemmen), ben ik natuurlijk zeer ingenomen met dit initiatief. Er moet inhoudelijk verweer worden gevoerd tegen de leugens van Roos en Baudet.

Het nee-kamp maakt er een smerige campagne van. Zo werden Ellemeet en Livestro er door Geen Stijl van beschuldigd de drijvende kracht te zijn achter een filmpje van een extreem-rechts Oekriens legerbataljon dat Nederland bedreigt.


Ellemeet en Livestro hebben daarnaast bekend gemaakt dat ze een subsidie hebben ontvangen van George Soros. Het is zeer verstandig dit feit zelf naar buiten te brengen. Ook hierover worden natuurlijk snerende opmerkingen gemaakt, onder andere door Jan Roos. Die dan gemakshalve vergeet dat zijn compaan Baudet in het verleden geld van Europese conservatieven voor strikt Nederlandse campagnes accepteerde.

U kent mijn devies: boycot het referendum maar stem ja als u toch gaat.

Foto: Frank Ruiter

Geen opmerkingen: